lørdag 22. mai 2010

Nye spisestuestoler på lavbudjsett!

Tjobing!
Da var de nye spisestuestolene komt på plass!



Ja, jeg vet at det ikke er Eames-stolene jeg vil ha!
Og ja, jeg vet det er billige Rondo-etterligninger!
Men forandring fryder og jeg er fornøyd enn så lenge... ;)

Her i huset er det nemlig slik at man ikke bare kan gå ut å kjøpe det man ønsker seg. Her må det prioriteres!
Jeg velger å tro at det gjelder i de fleste hjem. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha Plastic chair av Eames. Jeg må bare spare først....leeenge. Får akkurat nå har jeg/vi ikke råd.
Eller faktisk, det blir feil å si! Vi har råd! Men velger å prioritere andre ting som bør prioriteres.
Jeg kunne selvfølgelig solgt bilen, valgt å ikke innrede kjelleren, "glømme" å kjøpe mat på noen uker eller selge meg selv....men jeg velger å ikke gjøre det...denne gangen...hehe!

Så sitter jeg her da med åtte spisestoler som koster mindre tilsammen enn en Eames stol!
Så blir gleden ekstra stor når de jeg virkelig ønsker meg kommer i hus...om noen bursdager, julaftener og noen lønninger senere. ;)


5 kommentarer:

  1. Fint det ble!
    Og jeg er glad at det ikke bare er vi som trenger å spare og prioritere!
    Her i blogglandia kan man jo få inntrykk av at folk bare løper ut og kjøper all slags dyre designvarer.
    Men for de fleste er det vel slik at vi må prioritere...
    Og med barn i huset er det jo ekstra nødvendig..
    Kunne klart meg på speilegg og havregryn noen uker jeg, men kan liksom ikke la barna lide fordi jeg har lyst på en ny stol...
    Og når babysitteren ryker samme uka som det må kjøpes to nye vårdresser... Ja, da er det ikke så mye til overs.
    Her prioriteres ferie, klær til meg selv og dyre matvarer ganske så langt ned på lista.
    Har fryktelig lyst og fornye hele garderoben, men så lenge ungene vokser og stadig trenger noe nytt, så blir det liksom ikke.

    Ble et langt innlegg dette. Syntes bare innlegget ditt var så bra:)
    Håper dere har en fin lørdagskveld:)

    SvarSlett
  2. Det ble kjempefint! og fraiche modernisering av spisegruppa di. godt jobba.
    du er ikke alene om å prioritere og spare.
    og helt enig med deg - det gjør det ekstra spesielt de gangene drømmeobjektene kommer i hus.
    hadde man kunne impulsshoppa dyre ting hele tiden hadde jo alt blitt kaos også! :)

    lykke til med sparinga og drømminga
    jeg gjør det samme - i en anna sofa :)

    god helg til deg!
    klem, Åpent hus

    SvarSlett
  3. Vi gjorde det samme i vinter! Jeg vil også ha eames, men bå begynenr jeg faktisk å revurdere det siden "alle" har den og jeg faktisk begynenr å se meg lei på den...
    vi kjøpte slike hvite på Bohus, og har trebord til. Fint med tre som bryter også. Men stolene riper lett i gulvet, anbefaler å banke knotter under bena (slike med lm faller bare av...mye banning fra mannen her i gården...). fant knotter med spiker på Clas Olson.
    Så kan man supplere med designstol om man vil og får råd etterhvert. Jegs solgte også våre gamle store spisebordstoler og kjøpe enklere hvote. Du blir ikke å angre på utbyttinga! Fint ble det.
    Og en ting til-kan lett ripes av jeans o.l. Kan være fint å ha puter på setene...

    SvarSlett
  4. Gratulerer med nye fine stoler! det ble lyst og fint synes jeg! Nå må det jo sies at vi har akkurat maken her i huset ved bekken. Jeg øsnker meg også Eames rundt bordet. Kjøper etter hvert som det blir noen kroner til overs. Det er jo svindyrt å kjøpe mange på en gang.Dessuten liker jeg å blande litt også, så vi får se hva vi ender opp med til slutt :))Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails