tirsdag 25. mai 2010

Kunst!

Er du en kunstkjenner? Det er ikke jeg!
Skulle ønske jeg var det!

Egentlig er jeg ikke så veldig kresen når det gjelder bilder og kunst, iallefall ikke på hvem som er kunstneren, hvor dyktig osv.
Det jeg faller for er ofte fargene i bildet, komposisjonen, og abstrakte maleri og trykk.
Med andre ord kan det like gjerne være en hobbykunstner før en kjent en, som kan falle i smak her hos meg.

Noen bilder og kunstnere som står høyt i kurs hos meg for tiden er:

Per Didrik Wærner:
Walking blue

Orange

Horisont i sort

Balanse

Horisont i gult
(Bildene er hentet fra http://www.norskkunst.no/)

Gunilla Holm Platou
Kuler

Oss to

Kultursjokk

C:20 M:0 Y:10 K:0

Skur
(Bildene er hentet fra www.kunstsamleren.no)

Ellen M. Kalvig

Vinterkveld

Vinterlys 2

Ferd 2

Himmel og Hav 1

Dreamboat

Nattlys
I nord 2

Stein og tre 2
(Bildene er hentet fra www.ellenkalvig.no)

Ei venninne av meg har et par maleri av Ellen Kalvig, og jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig,
men bare på den gode måten ;)

Ha en fortsatt fin kveld!

4 kommentarer:

  1. Det aller viktigste innenfor kunst, synes jeg, er jo at du selv er fornøyd :) Også har jeg lært at ser du et bilde du liker med en gang, kan du fortere bli lei, enn om du finner et bilde du synes ser litt merkelig ut - da kan du få mer glede av kunsten etter hvert ;) http://fineart.no/ her inne kan du imidlertid gjør noen kupp. Galleriprisen tror jeg står under bildet, også kan du være heldig. Men et verdifullt bilde, fortjener en flott ramme da, noe som kan koste litt :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder du har plukket ut! Likte spesielt godt de første. Hva som er fin kunst bestemmer du jo selv, det er jo det som er så flott. Gir bildet deg en tanke eller følelse, er det jo i begrepet kunst nok for deg! Herlig ikke sant :-)

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint! Likte spesielt det orange, det med de to kuene og det med kuskur :) Kult!

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke så mye peiling på kunst. Men jeg har fått mer og mer sans for abstrakte bilder. Noen pga. fargene og måten bilde er malt. Men også bilder som får fram en stemning i meg. f.eks. det abstrakte bilde på stille Rom på Gardemoen Flyplass.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails